Bra dag!

Efter några dagars depp, för dåligt med sömn, dålig matlust, allmänt konstig i magen och huvudet, så var det igår en  bra dag! Kanske gravid-tecken, kanske något annat. Men det om verkligen lyfte upp min dag var att jag efter jobbet hade fått sms om jag kunde vara hundvakt. Och det är jag ju så gärna åt den underbara Nero, denna gång även brorsan Hagman. Underbart att ha de där två snyggingarna!

För övrigt läser jag en kul bok just nu. Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar av Vicki Iovine. Hon skriver verkligen humoristiskt och inte i stil med att såhär ÄR det, utan mer att såhär var det för mig, såhär var det för mina vänner. Jag har nu kommit till det här med träning uned gaviditeten, eller snarare, varför man inte tränar då :P Men jag tränar ju inte i normala fall heller, tar hellre en hundpromenad och det kan man nog klara av även med en tjockismage ;)

Appropå mina "symptom", eller vad det nu är, jag känner nästan ingen hunger. Mest en skum känsla i magen. Får inte i mig nåt mer än kaffe på morgonen, och knappt ens en hel kopp. Jag går upp 5.45 när jag ska jobba och äter ingenting förrän 10-11 nån gång. Förrut var jag alltid jättehungrig då. Sen slutar jag 13, hemma vid 14 och brukade laga mat på en gång då, det har inte riktigt funkat den här veckan. Idag blev jag inte hungrig förrän efter att Jesper kom hem, vid 17-18. Och jag var inte ens superhungrig då. Lite småsugen på saker är jag men inte hungrig och därmed småäter jag inte heller vilket jag annars kan vara rätt bra på att göra.

Humhum, dags att fixa brunch nu, jag jobbar kväll och börjar 14.30. Är inte hungrig men äta bör man säger man ju...

/Christine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0