Foglossning och sömnproblem

Tänk att det skulle ta till vecka 35 innan jag kände av foglossning. Väldigt glad över det kan jag säga! Började känna lite förra veckan och har känt lite varje dag sen dess men det går över om jag tar det lugnt. Ingen fara på taket med andra ord. Och det är liksom en sida i taget som det känns på, mest är det på vänster sida. Jag upplever inte att jag känner av det när jag rör på mig, eller är ute och går. Utan det är mera om jag står upp mycket och pysslar och går kortare sträckor, typ mellan rum och så. Och om jag exempelvis ligger och sover på vänster sida så kan jag vakna av att det gör ont och måste vända på mig, men då gör det ju ont på höger sida med efter ett tag :P
 
Sömnproblem har jag också haft väldigt mycket av den senaste tiden, känner mig aldrig riktigt utvilad. Är igång igen med 4-5 nattliga toalettbesök och kan lätt ligga vaken från gryningen och inte somna om. Vi ska till barnmorskan på onsdag så får se om järnvärdet blivit lägre igen, då kanske jag får öka dosen niferex till varje dag iaf. Men det vill jag ju inte. Och jag tycker jag får i mig järn naturligt varje dag ändå på ett eller annat sätt. Nåja, den som lever får se..
 
Vecka 34+5


Kommentarer
Maria

Järn brist och trötthet känner jag igen...... Jag kunde nog ha ätit hur mycket järn som helst. Vila och gå promenader. Ta det lungt. Lyssna på din kropp. När bebisen är ute går allt detta över. Då kommer det nytt visserligen. Men det är då det.

Svar: När bebisen kommer är vi två som får hantera det också ;) Men nu har jag inte så långt kvar så jag står ut. Sömnproblemen är ju riktigt jobbiga men det är som det är...
purposeoflife.blogg.se

2013-05-06 @ 20:09:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0