Mvc-besök

Då var vi hemma! Bebis ligger med huvudet fixerat (hurra!), redo i startposition ;) Hjärtat tickade på så bra så och SF-måttet låg på 36 så det går stadigt.
 
 
Järnvärdet var mycket bra, så jag kan sluta ta niferex men får gärna fortsätta med blutsaft. Och massa hurra för sockret var nere på 4, 7! Tjoho! Då hade jag ätit frukost 1, 5 timme tidigare. Jag har gått upp 12 kg sedan start vilket känns väldigt bra, det är ungefär så mycket en graviditet "väger" med bebis, moderkaka, livmoder, fostervatten osv.
 
Vi körde en sammanfattning av graviditeten och skrev in några punkter i journalen som personalen på förlossningen får läsa. Graviditeten har känns väldigt lätt för mig, högt glukosvärde som stabiliserats och foglossning sen v.35 men annars inget. Litegrann som smärtlindring skrev vi in, mina tankar kring det, tankar kring BB och tankar kring amning. Vi fick även hela journalen utskriven så den ska jag bära med mig överallt från och med nu. Så töntigt att dom inte bara kan knappa in ens personnummer i datorn och få fram allting... Vad har vi personnummer och datorer till liksom?
 
Vecka 37+0


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0