Mvc-besök

Var på mvc imorse igen. Ingen undersökning, inget lyssnande och inget kännande, hepp. Mera samtal om våra familjesituationer, hur vi har det på jobbet och lite av varje. Blodtrycket såg bra ut och vi passade även på att ta ett cellprov då det vara ungefär tre år sedan sist. Hon menade på att jag kommer ändå bli kallad snart och det är lika bra att göra det tidigt i graviditeten för annars får jag vänta till efterkontrollen och det håller jag med om. Får svar om sex veckor eller nåt oavsett resultatet.
 
Sen blev det även tidsbokning för RUL, 14/1, i Alingsås... Och nästa mvc-besök blir inte förrän 26/2. det var lite märkligt, hade fått för mig att man i början går varje månad, sen varannan vecka och i slutet varje vecka. Men dom snålar tydligen. Lätt att göra det med sånt som är gratis antar jag. Vi passade även på att boka in oss på en föräldragrupp som startar i mars, med par som har bf i juni, än så länge var det inga andra anmälda men vi är ju rätt tidiga.
Fick en liten vänta barn-bok och lite andra häften, vi har en hel del att läsa med tanke på att vi har några egna böcker också.
Jag passade på att fråga om rörelserna jag har känt i magen, hon sa att det kan mycket väl vara fosterrörelser även om det är tidigt, men lika gärna det jag misstänker, att tarmarna flyttas runt och så, blir spännande att se (känna) när det verkligen känns att det är något där!
 
Vecka 12+5


Kommentarer
Sara

Att besöken är så glesa i början är som det ska, inte bara din kommun som är snåla ;) Jag hade inskrivning i vecka 11 och sen var det inget mer besök förrän efter rul i vecka 20 någonting, men jag var in några extra gånger pga av dåligt blodvärde.
Tiden går så långsamt i början av graviditeten, man vill bara att det ska börja hända saker! Sen går det plötsligt jättefort istället :)

Svar: Okaj ;) Då är det väl som det ska ändå. Och ja, tiden går långsamt! Jag försöker tänka att det bara är en månad kvar, drygt till rul, så det borde gå fort, men det gör det ju inte... :P
purposeoflife.blogg.se

2012-12-04 @ 09:35:31
URL: http://saracharlotte.blogg.se/
Sara

Höll också på att längta ihjäl mig efter rul. Var sååå avundsjuk på alla andra som gjorde flera ultraljud, fick lyssna på bäbisen och allt var det var!

2012-12-04 @ 12:05:59
URL: http://saracharlotte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0