Vi har varit på profylaxkurs!

Igår och idag har vi varit på profylaxkurs på Födeslsehuset i Göteborg.
Vi är mycket nöjda båda två och känner att vi har fått mer kött på benen och vet lite mer hur vi båda ska tänka och göra under värkarbetet. Det var inte alls hyperventilation som jag först trodde, det var gammalt ju, men däremot att man ska fokusera på sin andning på olika plan. Det var en väldigt bred kurs som även tog upp dyktekniken, som jag känner att jag vill använda mig av, visualisering, partnerns stöd, olika förlossningsställningar och så ska vi på en återträff med alla bebisar i mitten av augusti :) 
Det bästa med övningarna vi gjorde var att sitta bakvänt på en stol och hänga på en saccosäck som låg på ett bord. Jesper stod bakom och bara strök mig över armarna, axlarna, ryggen och låren, jag hade kunnat somna sådär! Riktigt skönt och avslappnande.
Jesper gillar att vi gör en sån här grej, han känner sig mycket mer delaktig i graviditeten och så tycker han det är skönt att prata med andra blivande pappor, så jag hoppas vi får kompensation för den lite misslyckade föräldragruppen i onsdags. Och naturligtvis att vi kan hålla lite kontakt med någon.
 
Jag skulle rekomendera alla att gå så många kurser som möjligt tillsammans, det är en väldigt fin och kärleksfull upplevelse.
 
Vecka 30+4


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0