Mvc-besök

Imorse var vi hos barnmorskan för första gången sedan inskrivningen, det var spännande! Vi fick höra barnets hjärta slå (nästan lika häftigt som ultraljudet och ännu mer bekräftelse på att det bor någon därinne, spelar ingen roll att det sparkar flera gånger om dagen, det här var ändå speciellt), fick lämna ett rör blod och lite små snabba grejer som kollas direkt. Blodtryck och sockerhalten så bra ut, men järntabletter ska jag börja med, gärna tillsammans med blutsaft och hon rekommenderar att jag börjar ta tabletterna var tredje dag och sedan trappar upp då man lätt blir kass i magen. Hon mätte livmodern (SF-mått), det låg på 24 cm vilket är precis över medel så det var bra, skönt att det inte låg för högt eller lågt iaf. Jag fick väga mig och har gått upp 7 kg sedan inskrivningen, det känns helt okej och jag kan gå upp lika mycket till utan att det skulle vara konstigt.
Här ser ni min kurva, den röda pricken är där jag låg idag.
 
 
Vecka 24+6


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0