Trängselskatt och sänkt hastighet

Första dagen på året som kommer förändra mitt liv.
 
Göteborg har infört trängselskatt men eftersom det var helgdag idag så slapp jag betala. Jag är en av de få bilburna som är för trängselskatten, jag tror att folk ändå kommer tänka efter lite extra om det ska ta bilen en kort sväng bara. Tyvärr tycker jag inte att Göteborgs stad har löst det på ett bra sätt. det finns ingen ringled och kollektivtrafiken fungerar inte som den borde.
 
Sen så har domsänkt hastigheten på E20 härifrån till gbg. från oss till Partille är det numera 100 istället för 110 och från Partille är det 80 istället för 90. Det är jag också väldigt positivt inställd till, det är en olyckstrabbad sträcka. 80 känns dock väldigt långsamt på 3-filig motorväg...
 
Inget gravidsnack idag inte, nyårsbilder kommer imorron om jag orkar :P
 
Vecka 16+6


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0