Pojke/flicka?

Har kollat lite skrönor om hur man kan ta reda på könet, utan ultraljud. Tycker det är skitkul att läsa om sånt där, men jag tror inte på det, det är ju bara trams. Men här är en sammanställning vad jag kommit fram till.
 
Om man är sugen på mycket surt och syrligt väntar man en flicka.
Om man är sugen på fett och socker väntar man en pojke.
Jag är inte mer sugen på det ena eller det andra än vanligt, men kanske lite mer åt pojke-hållet här.
 
Om magen är rund åt sidorna och det syns bakifrån är det en flicka.
Om magen är mer framåt och inte syns bakifrån är det en pojke.
Pojke här också.
 
Enligt den kinesiska kalendern, enligt en tabell med moderns ålder vid befruktningen och vilken månad befruktningen skedde i så tyder det på att det är en flicka i magen.
 
Om hjärtljuden på fostret är över 140 slag/minut är det en flicka.
Om hjärtljuden är under 140 slag/minut är det en pojke.
Sist låg hjärtljuden på 142 slag/minut så då är det en flicka.
 
Kissa i en kopp och häll i en tesked bikarbonat.
Om det är stilla är det en flicka.
Om det fräser är det en pojke.
Det här verkar läskigt så det har jag inte gjort än :P
 
Om man blir väldigt känslosam och gråtmild är det en flicka.
Om man blir lättirriterad och arg är det en pojke.
Jag tycker jag känner mig som vanligt, men kanske mer flicka här.
 
Häng vigsel- eller förlovningsringen i en tunn sytråd och håll över magen.
Om pendeln pendlar fram och tillbaka är det en flicka.
Om pendeln cirkulerar är det en pojke.
Detta har jag inte heller testat än.
 
Får man sämre kvalitet på hår, hud och naglar är det en flicka
Får man bättre kvalitet är det en pojke.
Jag har fått sämre kvalitet på huden, har varit extra supertorr hela vintern! Men håret och naglarna känns bättre så vi säger flicka om detta.
 
Om hormonranden fortsätter långt ovanför navlen är det en pojke.
Om hormonranden stannar vid naveln är det en flicka.
Pojke här.
 
Om brösten växer mycket är det en flicka.
Om dom inte växer så mycket är det en pojke.
Vad som är mycket beror ju på vad man menar, så här säger vi ingenting.
 
Till sist tar vi känslan, den säger flicka.
 
Vad tror ni som läser?
 
Vecka 29+2


Kommentarer
Fredrick

HAHAha en del är ju som värsta häxkonster ju. Syftar mest på sytråd tricket hahaha

Svar: Hocus, pocus, men det är kul!
purposeoflife.blogg.se

2013-03-29 @ 18:35:47
Nathalie

Har under båda mina graviditeter burit pojkar, om man ser till alla skrönor. Har tom haft folk på stan som kommit fram och sagt att det minsann är en pojke i magen, eftersom magen har sett påklistrad ut. :-P Men båda gångerna så har det tittar ut tjejer. :-) Tror mer på känslan än på skrönor, men som du säger så är det riktigt kul. :-P

2013-03-29 @ 18:55:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0