Mammas födelsedag idag!

Idag fyller min mamma 55 år, grattis mamsen! Min mormor och mina bröder, storebrors fru och barn firade henne i helgen, men jag fick nöja mig med att ringa idag. Vi bor ju inte i samma stad och jag jobbade i helgen så så fick det bli. Hon var nöjd med presenten iaf, hon fick presentkort på en choklad-spa-behandling utav oss allihopa, och jättefina blommor.

Kom på ett till graviditetstecken, ökad kroppstemperatur. Jesper tycker jag är som en termostat, hans egna ord! Dock har jag nog blivit som vanligt igen, men har i några dagar iaf varit väldigt varm, inte svettigt och inte febrigt utan bara varm. Tarmen har jag också fått lite mera tömd, har satt i mig massa katrinplommon och skulle även köpt puré men råkade ta fel burk :P Blev visst blåbär istället såg jag när jag kom hem och de ger ju motsatt effekt till det jag vill ha :P
På måndag är det alla hjärtans dag och vi vill ut och äta på lördag. Brukar gå in på restaurangguiden och reka lite. Vi gillar mycket ekologiskt så denna gång sökte vi endast på KRAV-märkt och kom fram till att Wasa Allé verkar intressant, dessvärre kunde de inte ge oss bord förrän 21, och det är lite sent att äta middag då tycker vi. Ska prova med Göteborgs Operan istället, tror man kan få fin utsikt över vattnet där. Är ju trevligt med det fina 10-talet vi lever i nu där man kan boka bord över internet ;) Dock får man ju vänta lite på svar, men man kanske inte har tid/glömmer bort att ringa på kvällen när de öppnar.
Ska avsluta med två bilder på skor jag beställde igår. Det är personalfest den 19:e och jag kommer jobba den kvällen plus tidigt på söndagmorgonen, men jag har bestämt mig för att gå ändå och bara njuta av att ha roligt. Som kompensation för min trötthet så måste jag helt enkelt vara döläcker, och därför behöver jag nya skor :D
De första....
Och de andra, wunderbar!
Oh, ännu mer nytt, har ny dator också :D
Måste börja fixa käk och så, jobbet ringde in mig från 14.30 så bara att börja dagen!
/Christine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0