Vilja och röj!

Det är så mycket jag vill just nu. Jag vill bli gravid typ nu. Jag vill börja handla saker typ nu. Jag vill till Ullared! Där kan man hitta billiga saker till det lilla livet som ska komma.

Det blev inte så mycket planerande igår som jag hade tänkt att det skulle bli. Vi disskuterade lite småsaker bara men inget konkret. Vi kom fram till att vi behöver röja på vinden för att få plats med saker vi vill ha kvar men inte har plats med i lägenheten. Så vi ska röja i lägenheten också med andra ord. Kolla vad vi kan sälja och vad som blir skräp. Himla käckt att ha ett grovsoprum i huset tycker jag! Vi fick ju hem en ny tv i veckan så den gamla ska ju åka ner. Och så har vi en till gammal tv som står på vinden :P

Det blivande barnrummet används just nu som kontor. Vi har tre skrivbord och tre bokhyllor där. Känns lite too much ;) Två av skrivborden ska slängas/säljas, den lilla bokhyllan tänkte jag sätta skåpluckor på och ev. ha som klädskåp till barnet. En av de stora bokhyllorna försvinner helt eftersom det blir en bokhylla med det där skötbordet. Den tredje bokhyllan ska vi kanske flytta ut till vardagsrummet om vi tycker att vi fortfarande behöver den förvaringen. Som sagt, mycket ska röjas. Får se hur långt vi kommer idag, antagligen inte så långt eftersom vi ska på bio i eftermiddag också.

På ett sätt har vi ju ingen brådska eftersom det inte har visat sig något plus än. Men jag är sån som vill planera och planera och ha saker klart så tidigt som möjligt ändå, på både gott och ont.

/Christine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0