Besöket på kvinnokliniken

Idag var jag som sagt på kvinnokliniken och fick prata med en underbar gynekolog. vi pratade lite, och jag hade med mig provsvaren som jag fått utav min vanliga gyn. Hon undersökte mig och konstaterade att jag nyligen haft ägglossning som jag visste ;) Jag fick Pergotime utskrivet som jag börjar ta dag 5 i menscykeln så det var ju vältajmat eftersom det är på g. Jag har inte tagit ut dom än då jag inte har många kronor kvar, och det kanske är lika bra att vänta och se om det överhuvudtaget blir mens eller om det skulle bli ett plus ;) Jag ska även när mensen kommit ringa för att boka in ett ultraljud runt dag 14 så hon kan se ordentligt hur äggstockarna ser ut och om tabletterna gett resultat. Om ingenting har hänt efter ett halvår påbörjas utredning.

Det känns jättebra att äntligen ha kommit iväg! Känns som att allt jag vill göra bara förskjuts in i det längsta tills jag nästan ger upp. Men nu är stenen i rullning, tärningen är kastad osv :)

/Christine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0