Inte längre hemlig

Jag valde att från början lösenordsskydda bloggen, både jag och Jesper var överens om det. Jag skrev för min skull, vi valde att inte berätta för någon att vi försökte få barn. Det var nog mest jag som låg på den biten, jag var rädd för att det skulle bli som det blev och ville då inte höra allt tjat om hur det går osv. Nu blev det som det blev, det tog lång tid och det har varit jobbigt. Jag har hatat alla andra som blivit gravida till höger och vänster. Nej, inte hatat, men stark avsky, varför kunde jag inte dela den glädjen? Varför hände det inte mig?
 
Nu är jag gravid och har hela tiden mått väldigt bra. Jag har ännu inte landat i det faktum att vi äntligen ska få bli föräldrar. Bloggen är upplåst för allmänheten och jag behöver inte längre leva i en lögn, som det känts som att jag har gjort. 
 
Jag skulle verkligen uppskatta om ni som läser skriver en kommentar då och då, vore kul att se vilka som besöker bloggen, både folk jag känner och folk jag inte känner.
 
Vecka 14+5


Kommentarer
Lindh

Hej!

Jag hade såklart ingen aning, och hade aldrig kunnat gissa mig till detta. Känner mig lite träffad bland de som blivit gravida "till höger och vänster" men hoppas verkligen jag inte spottat ur mig någon groda som spätt på olyckan. Om jag gjort det ber jag såklart om ursäkt.

Jag blev oerhört glad när jag läste detta igår, och vill skicka ett stort grattis från både mig och Nathalie. Vi hoppas såklart allt går bra, och följer förloppet med spänning!

Vänliga Hälsningar
/Lindh

Svar: Inga grodor från dig inte! Vi är väldigt glada över att alla är så glada för våran skull, särskilt med tanke på att jag har haft så svårt att känna glädje för andra, men det har inte varit personligt. Thea med kniven är ju hur söt som helst så går ju inte att vara arg och ledsen pga henne ;)
purposeoflife.blogg.se

2012-12-17 @ 10:34:52
Sandra

Jag är så glad för er skull. Jag förstår att det här varit svårt att glädjas med andra när ni fått kämpa så själva. Kul att du bloggar så jag får följa hur det går när vi inte bör så vi kan träffas så ofta. Hoppas att vädret är snällt när du kommer hit i januari så vi hinner ses. Kram

2012-12-17 @ 12:13:24
Elizabeth Löfström

Grattis till er båda! (det har jag ju som mamma svärmor och blivande mormor redan sagt förstårs)
Men va kul att se lilla magen Christine, och det syns allt att du är gravid.
Va nu rädda om er och snart ses vi igen!
Mams!

2012-12-18 @ 13:29:42
Nathalie

Hej Christine!

Vi har bara setts nån gång (längesen nu) och inte riktigt pratat, men Micke (Lindh) berättade för mig om din blogg och att ni nu ska få smått efter en lång och jobbig väntan. Ville bara gå in och säga stort grattis till er båda!!

Sen såg jag att du hade köpt ett graviditetsbälte, kan bara säga att det är underbart att ha! Hade ett själv under mina graviditeter och det har gjort resorna både säkrare och betydligt mycket bekvämare. :)
Hoppas att du får en underbar graviditet och jag ser med spänning fram emot att få följa din blogg. :)

Hälsningar
Nathalie

Svar: Tack så jättemycket! Det värmer verkligen!
Ja, jag älskar gravidbältet redan! Är inte alltför stor än men känns verkligen mycket säkrare att veta att det sitter på plats. Nu väntar vi bara på att kunna köpa en säkrare bil också ;)
purposeoflife.blogg.se

2012-12-21 @ 14:33:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0