Inskrivning på mvc

Kom hem för en timme sen ungefär. Både blodtryck, blodprover och urinprov så normalt ut, jag minns inte alla siffror och vad testerna gjorde för nytta men är det bra så är det bra :) Även prat om alkohol och sånt, men med tanke på att jag inte dricker särskillt mycket i normala fall och ingen av oss röker så ansåg hon att vi har alla möjligheter i världen att detta ska gå bra. Dessutom är vi båda fullt friska, inga allergier eller mediciner här inte! Vikten låg på 68.8, då med kläder och skor! Minns att jag låg på 65 och nånting vid ägguttaget och då nästan inga kläder alls så jag har inte gått upp så mycket.
 
Vi kommer få göra ett val, har inte hört talas om detta tidigare, men vi får välja på att göra ett vul runt vecka 12 eller rul vecka 18-20 med fosterdiagnistik. Görs det vecka 12 så kollas inte så mycket, och vecka 18 så går dom igenom fostrets kropp från topp till tå och kollar att allt ser bra ut. här kan man ju få reda på sånt man kanske inte vill få reda på, eventuella missbildningar exempelvis. Vi fick ett häfte så vi ska läsa på lite om det om, helst skulle jag göra båda bara för att få se den lille, men man måste tydligen välja. Jag känner spontant att jag vill ha korten på bordet så att säga och verkligen veta hur den lille mår så väntar gärna till vecka 18 med det.
 
Vi trivdes väldigt bra med denna barnmorskan som tyvärr inte jobbaar där i normala fall, så nästa gång blir det en annan. Hoppas vi sen får hålla oss till en och samma så man känner att man får lite kontakt. Nästa besök blir 3/12, om exakt tre veckor.
 
Vecka 9+5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0