Ingen diabetes!

Nepp, jag har klarat mig från graviditetsdiabetes. Men jag låg däremot nära gränsen så det blir till att tänka på vad och hur jag äter helt enkelt. Fick ett häfte med mer information som jag ska läsa också. Förvånad blev jag över att mjölkprodukter kan ställa till det. Vad ska jag då äta till frukost om inte fil eller gröt (med mjölk) fungerar? Hmm, havregrynsgröt med havremjölk är säkert gott men det är ju så dyrt. 
 
Sen så har jag ett par dagar känt mig lite småhungrig nästan hela tiden, tror att det kan vara så att det är någon liten i magen som ligger och trycker på matsäcken ;) Jag blir mätt ganska fort men snabbt hungrig igen. Frukt är alltid bra mellanmål, känns bättre än att exempelvis ta en macka eller yoghurt.
 
Vecka 32+6


Kommentarer
Eva

Tips på kolhydratfattig mat:
Som snask eller mellanmål, ät nötter och mandel, om du kan och inte är allergisk.
Prinskorvar mikrade ett par minuter kan man också småsnaska på.
Djupfrysta torskbitar mikrade ca 5 min med lämplig crèmefraischeblandning är lätt och kolhydratfattigt + broccoli
Om du vill kan jag maila ett recept på små bullar gjorda på mandelmjöl som är jättegoda med en bit god ost. Helt utan kolhydrater.

Svar: Tack, jag har dock provat low carb innan så maten i allmänhet blir nog inga problem och jag har en helt drös recept ;) Det är dock det här med frukost, men ägg och knäckemacka funkar alltid.
purposeoflife.blogg.se

2013-04-23 @ 15:29:28
URL: http://funnyhill.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0