Tankar om förlossningen

Lite self-notes jag ska ha med i förlossningsbrevet
  • Annan smärtlindring än andning, lustgas, bad, massage och eventuellt akupunktur är inte intressant. Jesper för min talan om jag inte orkar
  • Vi vill ha en erfaren men inte gammeldags barnmorska
  • Inga studenter på plats
  • Vi vill att personalen pratar med oss så mycket som möjligt om vad som händer och vad som rekommenderas om det exempelvis drar ut på tiden väldigt mycket. Dom får inte prata "över huvudet" på oss
  • Jag är intresserad av att få sitta på en "yogaboll" under värkarna
  • Jag är väldigt rädd för att jag ska spricka massor och vill inte höra historier om hur mycket folk spricker eller inte. Jag vet att det är fullt normalt men kommer inte vilja höra om det just då.
 
Gårdagen...
Det var första gången jag kände sparkar under hela dagen även när jag var igång, fantastisk känsla! Jag fullkomligt älskar det!
 
Vecka 25+1


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0