Nu händer det grejer!

Äntligen! Igår fick jag svar från försäkringskassan att dom beviljar 100% graviditetspenning från 13:e april. Det var på tiden att jag fick besked om det. Började bli orolig över att den dagen skulle passera utan att jag fått något besked än. Men nu är det klart. Och så har jag kommit överens med min chef om att jag efter 13:e april bara jobbar mina helger och sista dagen blir 12:e maj. Känns skönt att äntligen kunnat meddela hur det blir, känns nästan som sista minuten.
 
Igår var vi också på informationsträff på Förlossningen på Östra Sjukhuset. Den var jättebra! Ytterligare kött på benen om hur det går till, när man ska ringa, när man ska komma in, vad har de för rutiner osv. Både jag och Jesper blev nog positivt överaskade. Den 16:e april ska vi till Borås och se hur det ser ut där och efter det bestämma oss. Men jag tänker ändå att tänk om det skulle gå jättefort, då är det Östra som gäller, men det är inte säkert att man får plats där fick vi reda på, utan när man ringer in till koordinatorn kan man få bli hänvisad till Mölndal lika gärna. Nu tar det oftast väldigt lång tid för förstagångsföderskor och man kan gå i ett par dagar hemma med oregelbundna förvärkar, men ändå, det kan säga tjoff! Who knows...
Jag oroar mig inte särskillt mycket och tror jag kommer vara väldigt lugn när jag väl är där.
 
Vecka 27+2


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0