Stor? Liten? Normal?

Det är kul att höra kommentarer från kunder, vissa tycker inte alls att jag är särskillt stor, en del vet folk som ska ha ungefär samtidigt och säger "Du är ungefär som hon", igår kom det en dam som först säger "Men å, jag har inte sett att du ska ha barn, vad roligt! Hur långt är det kvar?" "ungefär tre månader" säger jag, "Jaha... Är det bara en?" Eh, ja... Först trodde jag hon tyckte jag var liten eftersom hon inte sett något än men sen verkade hon tycka att jag var stor plötsligt. Sen så har vi ju alagarstammisen. En helg kommer han "Nu är det inte långt kvar va?" och säger att det är fyra månader kvar, helgen efter kommer han "Nu måste du vara i åttonde månaden?", nej, sjätte... Gah! Man blir ju galen för mindre, även om man är gravid så är det faktiskt inte jättekul att höra "Oj, vad stor du är redan!"
 
Men det känns tryggt att veta att jag ligger ungefär på medelkurvan iaf och jag ser fram emot nästa besök hos bm den 25:e, och sen börjar föräldragruppen den 27:e.
 
Vecka 26+0


Kommentarer
Elizabeth Löfstrröm


Va du glad att folk tycker du är lite rund, när jag väntade dig trode alla att jag skulle få en 2 kilos bebis, men du vägde 3,3kg och var 50cm lång. En liten docka!
När din lillebror var på väg ut trodde både läkare och barnmorskor att jag hade ett par månader kvar till förlossning. Jag grät för jag ville ju var tjock och ha en 'mammamage'

Svar: Men jag är ju nöjd med magen, men många andra verkar ha en skev bild av hur man ser ut.
purposeoflife.blogg.se

2013-03-06 @ 15:30:14
Elizabeth Löfström


Den är jättefin, precis normal och det ser ut som det fyller på lite mer uppåt nu....kan man va finare?
Mamms!

2013-03-06 @ 15:59:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0