BB-väskan packad!

Såhär blev det:

Mammas saker:
Kläder att åka hem i (t-shirt, trosor, strumpor, munktröja, byxor har jag förhoppningsvis åkt in i, annars får dom komma på efterkälken)
Amningsbehå
Myssockor
Hygienartiklar (Tandborste, lypsyl, schampo, balsam, tvål, hudlotion, ansiktskräm, hårborste)
Laddare till mobilen
En bok
Amningsinlägg
Vetekudde

Pappas saker:
Strumpor, kalsonger, t-shirt, munktröja
Laddare till mobilen
Hygienartiklar (Tandborste, schampo, tvål)
En bok

Filurens saker:
En jumpsuit strl 50
En body med byxor strl 56
Hjälmmössa
Strumpor
Filt

Övrigt:
Fluxx (ett spel om det skulle bli långtråkigt)
Penna och papper
Parkeringspengar

Sånt som inte är packat men ska med:
Tandkräm
Journal + förlossningsbrev
Mobilerna
Kamera
Plånbok
Nycklar
Mat
Flaska med vatten
Handdukar (om vattnet forsar så vi inte förstör bilen)
Babyskydd



Kommentarer
nathalie

Ett tips är att ta med bindor, den större varianten...man blöder ganska mycket efteråt.

Svar: Bindor och blöjor får vi under tiden vi är där har vi tagit reda på, men funderade ändå på om det inte är skönt att ha sina egna. Ska fundera på det, har iaf inhandlat jättebindor till när vi kommer hem :)
purposeoflife.blogg.se

2013-05-14 @ 11:10:52
nathalie

Okej, vad bra! :-) vi fick också blöjor och bindor, sånnadär superlånga och tjocka, att ha direkt efter förlossningen. Men dom tyckte jag var så himla obekväma så jag var glad att jag hade med egna. :-P

Svar: Kanske skulle ta med det också, annars får Jesper göra en utryckning ;)
purposeoflife.blogg.se

2013-05-14 @ 11:30:10
nathalie

Ja jag var iallafall glad att jag hade med mig. Men som du säger, Jesper får väl fixa det annars. :-P

2013-05-14 @ 11:47:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0